AddThis

Bookmark and Share

יום שני, 8 בספטמבר 2008

סין,סין? - תאילנד, תאילנד! - יומיים וחצי של קניות בבנגקוק

שבוע לפני הטיסה (קשה להאמין!) ואני מתחילה להבין שאם לא יפוצצו את בניין הממשל על יושביו בבנגקוק, זה כנראה יקרה - אני, מאמי ומאמי Junior במטוס של Turkish בדרך לבנגקוק. אין זמן למעיל עור באיסטנבול, אבל טפו-טפו יהיה זמן לקניות בבנגקוק. היות והטיול הוא משפחתי, זמן קניות יהיה מוקצב, מוגבל ומחולק פר בן משפחה. וזה אומר שצריך לתחקר את השטח ולתכנן (או כמו שלימדו אותי בהיי-טק לפני שנים רבות - P5).

אז שאלתי חברות, והן שאלו חברות, שחלקן גם דיילות (בהחלט ערף מוסף). ואז לימור (חברתי ואשת גיסי) חזרה מתאילנד ושאלתי גם אותה... איך שלא יהיה סטלין אמר: "תסמוך, אבל תבדוק!" ואפשר רק לנחש עכשיו מאיפה אני...

אז התחלתי לבדוק ולתכנן.

מסתבר שמעבר לMBK המפורסם, בנגקוק תובעת בקניונים. ממה שחפרתי, הבנתי די מהר שיש 3 סוגים: לעשירים מאד-מאד, לסתם עשירים ולאנשים ממוצעים. עניים? - קונים בשוק או הולכים ל"ויצו". הנה 3 - אחד מכל סוג:


Siam Paragon Shopping Centre - קניון שבו רובנו נסתפק בWindow Shopping בלבד (נו, אולי גם קפה...), כי הוא

פשוט 500,000 מטר רבוע של Gucci, Prada, Louis Vuitton, Dior, Versace, Burberry וכן - הם מבטיחים שזה לא זיופים (בשלב הזה אני מנסה שלא לצחוק). די ברור לי שאני לא אקנה פה שום דבר, אבל לפה אני יכולה לבוא באופן משפחתי - מזגן, אוכל, לשטוף את העיניים וחזרה למלון.

Siam Discovery - קניון שאמור להכיל בתוכו מותגים ברמה של Guess? DKNY, Shiseido, Mac, Swarovski שזה אומר נזק יותר קטן לכיס, אבל שיעמום הרבה יותר גדול - כי כל זה אפשר לקנות גם בישראל. אומרים שחלק מהמותגים יותר זולים, אבל רובם פלוס-מינוס סמחירי ישראל. טכלס - סביר להניח שאת הקניון הזה אני אכיר מסיפורים ותמונות בלבד.

MBK - כמעט ואין ישראלי שהיה בבגקוק ולא היה ב-MBK .

7 קומות של כל מה שלעולם המערבי וגם המזרחי ביחד יש להציע במחירים שווים לכל כיס. מתחתונים ועד פלאפון סלולרי. סביר להניח שמה שממותג יהיה גם מזוייף אבל לפה גם לא באים בשביל לקנות מקורי.

לא לפספס: כרטיסי הנחה - MBK Tourist Discount Card שאפשר להשיג בתחנות מידע בקניון ,ביקור ב-Tokyu Department Store - "המשביר" של יפן שיש לה גם סניף בבגקוק ואת ה-Food Court שיש הטוענים שהוא אחד הזולים והטעימים בעולם.

כנראה שגם לפה נגיע בהרכב משפחתי מלא - צעצועים ובגדים חמאמי Junior ואולי יש סיכוי גם לבגדים למאמי ב"משביר" היפני.

מעבר ליתרון המזגן והריכוזיות, קניון זה קניון. ומי שהעדיפה מאז ומעולם לעשות את הקניות שלה ברחוב, סביר שתעדיף גם בתאילנד שווקים, כיכרות ומדרחובים. מסתבר שגם מזה בבנגקוק יש שפע, אבל גם פה בחרתי לעצמי 3 בידיעה שאחד מבחינתי הוא חובה והשאר יהיו בהרכב משפחתי או בפעם הבאה:

Chatuchak Market - שוק שמתקיים בסופ"ש (משישי בבוקר ועד ראשון בלילה) ונחשב "אם כל השווקים" של בנגקוק.אומרים שאפשר למצוא פה כל דבר שהנפש חפצה בו (השאלה היא האם אפשר לכסות 15,000 בסטות ב-3 ימים?). השוק מחולק לפי איזורים: כלי בית, בגדי נשים, תכשיטים וכול' אבל מזרח הוא מזרח והרבה מאד בסטות לא מקפידות על החלוקה, כך שאפשר לשרוף פה שעות של חיפושים. אני שמתי עין על השוק הזה כיעד של בגדי Vintage ויד שניה ובתקווה למצוא שם כאלה. לשם כנראה אני אצלול ליום של זמן איכות עם עצמי עם כל הכוונות לביצוע שופינג חסר תקדים.

חשוב לזכור: להגיע מוקדם ככל האפשר (ואפשר כבר ב8:00 בבוקר), לקחת רכבת עד תחנת Kampheng Phet MRT ולא עד Chatuchak Park, להביא תיק פלסטיק ריק עם רוכסן, לקחת מפה של השוק שמחולקת חינם בתחנות המידע בכניסה.

Chinatown - כפי הנראה Chinatown בכל עיר בעולם זאת שכונה צפופה שחוץ מאנשים מאוכלסת בהרבה מסעדות סיניות וערמות של חנויות ודוכנים, בהן אפשר לקנות הכל - מנחש קוברה ועד ויברטור. אומרים שבבנגקוק היא מלאה בבסטות שמוכרות מינימום 3 פריטים מכל דבר שתרצו לקנות, אבל במחיר ממש טוב (אחרי מיקוח, כמובן). אף אחד לא אמר שאפשר למצוא שם דברים איכותיים, אלא בעיקר זולים ובכמויות. מצד שני, בקצה הChinatown הקימו המהגרים ההודים Pahurat Textile Market - שוק הטקסטיל ההודי שנשמע שווה קפיצה בצירוף הבטחות של אוכל הודי מצויין. פה גם אפשר למצוא תבלנים ותה מהודו - הזדמנות מצויינת לקנות כמה דברים.

לא לשכוח: תה לסבתא פאינה!

Khao San Road - נראה יותר מעניין במתכונת הלילית שלו. לא מציע סחורה ייחודית או איכותית, אבל נשמע כמו מקום שנוכל לעשות בו סיבוב עם מאמי Junior - הוא בטוח יהנה מהצבעוניות ויתעצבן על הברדק מסביב. היות ויש סיכוי סביר שנישן באיזור, יש מצב שזה יהפוך לסיבוב השכונתי שלנו. טעימה קטנה מדי יום ולא יותר מזה...

במהלך חפירותי ברשת, גיליתי ששלא כמו ישראל, בגקוק אמור להיות מקום עם סצנת אופנה מפותחת והרבה מעצבים מקומיים שיש להם מה לומר. 3-4 פעמים בשנה מתקיים בבנגקוק שבוע אופנה (אחד מהם בחסות ELLE) - וזה בטוח הרבה יותר ממה שקורה בישראל. אז מצאתי כמה מעצבים מקומיים שבעיניי החנויות שלהם שווות ביקור:

1. Senada Theory :

איפה: Gaysorn Shopping Complex

2. Tint Tempo:


איפה:Central World Mall


3. Zenithorial



איפה: Gaysorn Shopping Complex*

*- Gaysorn מסתמן כיעד שווה ביקור, כי מרכז הרבה חנויות גם של מעצבים מקומיים צעירים וגם מותגים מוכרים,
כך שיש מצב לביקור משפחתי.

כמובן, שכל מה שנכתב פה, נכתב לפני הנסיעה וכל תוכנית היא בסיס לשינויים, אבל לסיכום מסתמנת התוכנית הבאה:
- יום לChatuchak Market - לבד - בטוח
- חצי יום לSiam Paragon Shopping Centre - בהרכב מלא - לא בטוח
- חצי יום לPahurat וChinatwon - בהרכב מלא - בטוח - לא בדיוק קניות אם כי חווית שוק ובלגן פוטוגנית.
- חצי יום קניות למאמי איפה שנפשו תחפוץ מתוך החלק הממוזג של הרשימה לעיל.
- חצי יום לGaysorn Shopping Complex - לבד - לא בטוח
- חצי יום לMBK (צעצועים ובגדים לJunior) - הרכב מלא - בטוח

---------------------------------------------------------
סך הכל: יומיים וחצי של קניות ושווקים מתוך 5 ימי בנגקוק.

עכשיו רק נשאר לעמוד במבחן התוצאה :)

יום שבת, 6 בספטמבר 2008

מקום בלב

מאז ומעולם הייתי חובבת מציאות. זה התחיל משנות הקליטה הראשונות בארץ שבדיוק נפלו על הגיל שבו רוב הילדות מגלות שאין דבר משמח מלקנות בגד חדש, המשיך במצב של תפרנות כרונית בזמן שרותי הצבאי (כשהמשכורת הצבאית הספיקה בדיוק לטמפון חדש וקופסת סיגריות) ומשם לתקופת תפרנות קצרה יחסית באוניברסיטה (!God Bless Hi-Tech). אבל כשהגיעה השעה היפה של משכורות מאינטל, כבר הבנתי שקניה "שווה" בעיניי זה מקסימום של בגד גזור, תפור ומושקע במינימום נזק לחשבון בנק. 
וכך התגלגלתי להיות ג'אנקית של סוף עונה, חנויות עודפים ובשנים האחרונות גם חנויות יד שנייה, כשלבגדי יד שניה שמורה פינה חמה במיוחד בלב שלי. קודם כל, היום לא מייצרים את רוב הבדים שייצרו לפני 30 שנה ואני חובבת מושבעת של הבדים ההם. דבר שני, סביר להניח שאני לא אתקל באף אחת אחרת לובשת את הpiece הזה (ואם כן, אני בטוח אראה בזה יותר טוב, כי אני יותר צעירה ממנה ב50 שנה). וכך אני אקבל תפירה איכותית (בכמה דרגות מכל בגד ממוצע חדש), בד מיוחד, בגד מקורי - וכל זה במחיר שנע מ200 (עבור Vintage מיובא מחו"ל) עד5 (סניפי ויצו למיניהם). והמחירים בשקלים, כמבון.
וכך, כשאני רואה שלט "יד שניה"/Vintage ליבי מתחיל לפעום מהתרגשות וארנקי לרעוד מפחד. הפעם ראיתי את השלט באיזור התעשייה של אבן-יהודה. אחרי שיטוט ממונע של חצי שעה מצאתי פינת חמד אמיתית. בחצר שקטה של אחד מבתי קרקע של אבן יהודה מצאתי את "בית בוטיק ניבה" - מקום שבו בעלת הבית, העיצוב והבגדים מרכיבים עולם אחד שלם - עולם של בגדי "Vintage" שניבה מלקטת באהבה בבוטיקים של ניו וירק ומביאה לישראל. שמלות מדהימות, משקפי שמש, נעליים שאין כמותן, תיקים וכמובן אקססוריז - ממשקפי שמש ועד עגילים. מי שחושבת חולצה לבנה זה משעמם כדאי שתקפוץ בהזדמנות לבוטיק - שיש בו מלאי בלתי נדלה של חולצות לבנות מ-ד-ה-י-מ-ו-ת!!!

למה כדאי לאמאות? 
1. מחירים: 20-250
2. שעות פתיחה: בנוסף לאמצע השבוע, יום שישי - עד 14:00 וגם אם תרצו לבוא בשעות שהבוטיק סגור אפשר להרים טלפון לניבה והיא תשמח לפתוח במיחוד בשבילכן.
3. אין סכוי שתבואו לעבודה ותגלו עוד מישהי לובשת את מה שאתן לובשות!


יום שישי, 5 בספטמבר 2008

חדשות לשבת

אחרי שנים של לימודי אופנה ועבודה בפריז, מעצבת תכשיטים מעיין חזן חזרה לארץ והתחילה לעצב ליין צעיר של תכשיטים שהם שילוב ייחודי של עדינות ורוק. את הדברים שלה אפשר למצוא בM הדרך (צומת וויתקין, כביש החוף) ובאינטרנט:



ה"פלסטיק שוק" - מזה שנה חמישית ברציפות שוק צבעוני של בגדים ואקססוריז. 50 מעצבים יציגו השנה את מרכולתם בשוק. בהחלט שווה ביקור היות ומתקיים בסופ"ש וגם יהיה מתחם שמוקדש להופעות ומוזיקה כך שיש פו פוטנציאל גם לקניות בכיף וגם לבילוי ממוזג עם ילדים. שווה בהחלט! 
          


   איפה: מועדון "Messi", שרון 10, ת"א; 
   מתי: 5.9 - שישי - 11:00 - 18:00; 6.9 - שבת - 14:00 -23:00
   כניסה: 5 ש"ח