AddThis

Bookmark and Share

יום רביעי, 11 בפברואר 2009

צבעי האביב

מי שיודע ומי שלא - כמעט כל גוון שנראה לעין - מגוון האקמול שלכם ועד גוון הסובארו - יש לו סיבה. מאחורי הקלעים עמלים על הגוונים שבסופו של דבר אנחנו רואים על המדפים, במגזינים ובכביש אלפי אנשים שהחלק הקטן שבהם מחליט מראש איזה גוונים של צבע אנחנו נראה בעולם עוד 3 שנים. האירגון החשוב הזה נקרא CMG - Color Marketing Group. במפגיע, האירגון הוא ללא מטרות רווח ובמשך יותר מ-40 שנה מכנס אחת לשנה את חבריו שבאים מיותר מ-20 מדינות על מנת להחליט לפחות 19 חודשים מראש גוונים עבור כל התעשיות והמוצרים בעולם. כך שגוון מושב האסלה שלכם איננו אקראי כלל וכלל! מי שמתעניין באירגון יכול לקרוא מידע נוסף באתר, אך כאן אעצור כי לא לשם כך התכנסנו.
כמו כל דבר בחיים, על כל אירגון ללא מטרות רווח קמים עוד 20 עם מטרת רווח ברורה. ויש כאלה שמתפרנסים ממה שעושה CMG (טוב, פחות או יותר).  אחד מהם הוא Pantone - חברה שכן הוקמה למטרות רווח ב-1963 ושמה לעצמה מטרה להפוך לאוטוריטה בתחום של בניית מערכות גוונים עבור התעשיות השונות. כנראה העיניין עם האוטוריטה הלך לא רע כי ב-2007 נרכשה ע"י X-Rite - חברת טכנולגיית צבע מובילה - שמפתחת, מייצרת ומוכרת פתרונות טכנולגיים לגוונים מדוייקים לכל תעשייה - you name it.
מי שלא הלך לישון עד עכשיו, ישמח לדעת שבשלב הזה אני חוזרת לצבעים ואופנה. איך? מסתבר שכל עונה pantone מוציאה תחזית של גוונים שאנחנו כנראה נלבש. וכך עוד בספטמבר 2008 המניאקים האלה החליטו בשבילנו מה יהיה גוון הביקיני באביב 2009.
אז הנה הם גווני האביב של 2009:




והאמת - לא כולם פה. מי שלא עצלן מוזמן לדפדף בקטלוג המלא והחינמי שלהם פה.

2 תגובות:

pea אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
pea אמר/ה...

את פאנטון אני מכירה מהצד של העיצוב הגראפי. צבעים מדהימים ויקרים!
לא ידעתי שהם עושים גם תחזיות צבע אופנתיות.. נחמד מאוד!