AddThis

Bookmark and Share

יום שישי, 23 בינואר 2009

לא כל כלב... בא יומו (פוסט עצוב שלא קשור לאופנה בכלל!)

הסיפור שלנו התחיל מכתבה ב"וואלה" על כלבה בוקסרית בוגרת שמחפשת בית ונמצאת כרגע בשיקום אחרי תאונה קשה במרפאה ווטרינרית בשיכון דן. כתבו שהיא צולעת ועברה את גיל 5 ואם לא יימצא לה בית כנראה שהיא תורדם. כבר היה לנו את ביג (ריצ'בק מעורב וקצת מטורף, אבל בעל נשמה ע-נ-ק-י-ת)  אז החלטנו שאין יותר מתאים מכלבה צולעת לכלב מטורף בלי שיניים. הכנסנו את הילל לאוטו ונסענו להביא אותה - את טולה, שלימים הסתברה ככלבה נדירה בחוכמתה, מקסימה וממושמעת (בניגוד לביג הפרוע)...
טולה חיתה איתנו קצת יותר משנתיים ומהיום בצהריים היא לא איתנו יותר... כנראה שגידול בראש הכריע אותה. רציתי להגיד משהו לזכרה בזמן קבלת שבת, אבל מסתבר שאין שום הספד "רשמי" לבעלי חיים שחילקו איתנו קודש וחול ועברו לעולם שכולו טוב.
חברתי הטובה קרן אמרה שלפחות טולה הרוויחה בשנתיים האחרונות לחייה משפחה אוהבת כמונו ואני מקווה שזה אכן היה כך גם מבחינתה. 
אין הספד מיוחד לכלבים, אבל אנחנו נאהב ונזכור ונתגעגע, טולה!




יום רביעי, 21 בינואר 2009

Twisted Santa - ככה עושים הפקת אופנה בלי דוגמנים

בזמן שבארץ מתנהלת מלחמה עקובה מדם בין סוכני הטלנטים  לבין סוכני הדוגמנים על קמפיינים, פרזנטציה של מותגי אופנה והפקות אחרות, בחו"ל הבינו כבר לפני כמה שנים שלפעמים הרבה יותר משתלם (כלכלית ונפשית) לשלם לארט דירקטור חכם וצלם מוכשר שמסוגלים לעלות הפקת אופנה בנאלית לדרגת אומנות והכל ללא דוגמן (או דוגמנית) אחת בפריים. בהגהה המקצועית התחום המרתק הזה נקרא Still Life Fashion Photography. בארץ כמעט ולא רואים הפקות אופנה רציניות או קטלוגים שמצולמים כך. הרעיון הכללי הוא חשיבה לעומק על קונספט שבו המוצר האופנתי ייצג בכבוד את עצמו ללא צורך ב"קולב" אנושי. בארץ אין הרבה מעצבים או מותגים בעלי תעוזה להציג קטלוג מלא מצולם בצורה כזאת. היחידה שאני מכירה שעושה את זה כבר כמה שנים ברציפות זאת מירב הילל ממותג הנעליים "שולה"' שהתחילה ב-2006 מקטלוג מאוייר (איורים: איה עמיקם):


נעלי שולה - 2006 

לאחר מכן העמיקה הילל בקונספט וממש התחילה להפיק קטלוגים מלאים של Still Life, מרהיבים ביופיים, בם על עבודת הצילום היה ממונה ליאור הרשקוביץ. הבחירה של הילל בהרשקוביץ לא מפתיעה, כי מאחוריו עשור של עבודה כצלם באירופה - בה הקונספט של צילומי Still Life Fashion מפותח ומקובל הרבה יותר מאשר בישראל (טוב, גם לטלוויזיה צבעונית לקח עוד 10 שנים אקסטרה עד שהיא הגיעה לפה...). הנה תראו בעצמכם איך זוג נעליים יכול לדבר בלי טיפת עזרה של רגליים יפות, אבל עם הרבה עזרה של ראש יצירתי וחושב:

נעלי שולה 2007 (צילום: ליאור הרשקוביץ)

נעלי שולה - קיץ 2008 (צילום: ליאור הרשקוביץ)


נעלי שולה - חורף2008 (צילום: ליאור הרשקוביץ)

טוב, אז עד עכשיו עליתם עלי - אני אוהבת הפקות של Still. אני חושבת שצריך הרבה אומץ וראש יצירתי בשביל להפיק ולצלם כאלה. לא פחות אומץ דרוש מהמעצב שעומד מאחורי המוצר להציג את המוצר ב"מערומיו". מה שתיכף תראו, זאת הפקה מוטרפת לחלוטין שפורסמה בNY Magazine. ההפקה קרויה Twisted Santa והפעם החבר'ה שעשו את זה אכן התעלו על עצמם:





צילום: Edwan Frotin
סטיילינג: Sandra Ballentine

יום שני, 19 בינואר 2009

תתלבשו במה שטוב לאגו...

בפרוץ שבוע אופנת גברים לחורף 2009-2010 במילנו לא יכולתי שלא לתהות איך המעצבים יתרגמו את המשבר עבור האוכלוסיה שלוקחת אותו הכי קשה מכולם. רק תספרו כמה אגואים נפגעו מהמפולת בבורסה ברדיוס 10 ק"מ סביבכם ותחשבו כמה מהם של גברים... ואכן המעצבים הלכו על בטוח ו"התפרעו" עם לבן, אפור ושחור, שהאמת די משקפים את המצב רוח הכללי ובעיקר את המצב רוח של לובשי החליפות בכלל ואלה שיכולים להרשות לעצמם חליפות של Burbery בפרט. אבל האמת- כשדיפדפתי בין התמונות מהמסלולים, לא נגעה בי עצבות ומצב רוחי כלל לא נצבע באפור. הרוגע של רוב הקולקציות, חזרה חזקה לקווים הקלאסיים ודגש על גזרות מאד ברורות נתנו לי תחושת ביטחון - ביטחון שאולי התחלה של חזרתו היא בקולקציות של החורף הבא, אך אולי הוא ימשיך משם הלאה ויתפשט לעבר הזירה הכלכלית ויביא לה קצת שקט (אמן ואמן!):
 



מי שרוצה לקרוא את הסקירה המעניינת של סוזי מנקס - מוזמן בהחלט. סוזי יודעת איך לתאר בגדים בצורה מרגשת והפעם הסקירה שלה של שבוע אופנת הגברים של מילנו אכן מעלה על עצמה.

*תמונות - Chris Moore/Karl Prouse - IHT


יום ראשון, 18 בינואר 2009

מכונית בסטייל (או: "אמא, אני רוצה אוטו")

כבר כתבתי פעם על המודעות לאופנה עיצוב וסטייל בכלל ושל ילדים בפרט בארצות סקנדינביה. מצד אחד, מאד קל להתעסק באיזה כסא יפה יותר, כשבחוץ רוב השנה קפוא, יוצאים לחופשת לידה של 3 שנים והמלחמה האחרונה שהיתה רלוונטית לאיזור, נגמרה לפני יותר מ-60 שנה. אך מהצד השני, אי אפשר להשאר אדישים, כשרואים את הצעצועים האלה של החברה השבדית playsam:




ובעוד אני מביטה ומתפלאת ממהשקעה והמחשבה העיצובית, נשאלת השאלה האם זאת הדרך לפתח את החוש האסטתי של הקטנים ואיך משפיע עליהם משחק במכונית כזו לעומת מכונית פלסטיק זולה מסדנאות היזע של סין? אין לי ספק שכל צעצוע מביא איתו איזשהו מטען תרבותי (או חוסר של אחד כזה...). מה טוב וכמה זה משפיע? טוב, כמו שטוען בעלי: "2000 שנה של ניסויים בחיי אדם הפכו את הרפואה הסינית להרבה יותר יעילה מכל רפואה אחרת." :) 


יום שבת, 17 בינואר 2009

אני רוצה (ומקבלת)

מתחילת החורף אני מחפשת את המגפון המושלם. גם שיראה יפה עם חצאית וגם שיעשה חסד עם ג'ינס. לבסוף מצאתי אותם. אפורות ויפהפיות. נכון, על עקב די גבוה אבל מתלבשות טוב על הרגל. אז הנה המגפון המושלם שלי לחורף (באנגלית השם שלו ללא ספק הרבה יותר אלגנטי: Ancle Shoes):


בתמונה מהאתר של Replay הן שחורות. שלי הם בצבע אפור עכבר ונקנו ב-Razili.


יום שלישי, 13 בינואר 2009

Under Construction

החוטים נקנו עוד ב-2004 כשהיינו בהודו ונשלחו ב"תיק רוסיות" משובץ מקשמיר לישראל. חשבתי הרבה זמן מה אני רוצה לעשות איתם, נכון? בסוף התחשק לי להפוך אותם לווסט ארוך ומפנק עשוי מעיניים גדולות של סריגה רופפת. התחלתי לסרוג אותו עוד באוגוסט (טוב, סריגה היא רק תחביב אצלי ולא מקצוע, למרות שזה תירוץ די עלוב). מפה לשם קניתי שתי אפודות ווינטאג' מקסימות, כך שדי יצאה לי הרוח מהמפרשים לסרוג עוד משהו דומה...  וכך ווסט מת...


וצעיף נולד:

אני אוהבת את הרכות והאווריריות שלו. מצד שני הוא מספיק רחב בשביל לעטוף אותי כמו שאל :)

יום שבת, 3 בינואר 2009

אני רוצה

אני מודה שמאז שחזרנו מתאילנד, לא הקדשתי תשומת לב לפינה הזאת. הסיבה העיקרית לכך היא שהגעתי למסקנה ש-Window Shopping בסופו של דבר מוביל ל-Real Shoppong והסוג השני לא עושה טוב לחשבון הבנק שגם ככה סבל קשות בחופשה בת החודש שפירגנו לעצמנו. אבל עוד לא נולד המניאק שהצליח לעצור את הזמן ומאז שחזרנו כבר עברו כמעט שלושה חודשים. כך שהחלטתי ש-Window Shopping אכן בא בחשבון ובגדול, כי בין כה וכה מדובר בפריטים שלא הייתי מרשה לעצמי לקנות. כנראה שאני באמת במצב רוח חורפי כי תראו מה נפשי חשקה בו:




In ו-Out

בזמן שאלינו ניצני חורף מגיעים רק עכשיו, בתצוגות אופנת קיץ 2009 הוא כבר היה ונגמר. מי שאין לה כוח לשקוע למצולות שלStyle.com במצוד אחר טרנדים שינחתו בקיץ הקרוב או להסתמך על תחזיות משמימות של "לאישה", יכולה לנסות את האופציה המרעננת של תחזית אופנה במתכונת של In ו-Out שמתפרסמת במגזין האינטרנטי של אופנה וסטייל Handbag : 


כתפיים דומיננטיות ומרופדות  - In 


בדים מקומטים - In 

בדים מבריקים - In 

אוורולים רפויים וזורמים - In 
מצאתי מתכונת כזאת כקולעת ישר למטרה!

יום חמישי, 1 בינואר 2009