AddThis

Bookmark and Share

יום רביעי, 21 בינואר 2009

Twisted Santa - ככה עושים הפקת אופנה בלי דוגמנים

בזמן שבארץ מתנהלת מלחמה עקובה מדם בין סוכני הטלנטים  לבין סוכני הדוגמנים על קמפיינים, פרזנטציה של מותגי אופנה והפקות אחרות, בחו"ל הבינו כבר לפני כמה שנים שלפעמים הרבה יותר משתלם (כלכלית ונפשית) לשלם לארט דירקטור חכם וצלם מוכשר שמסוגלים לעלות הפקת אופנה בנאלית לדרגת אומנות והכל ללא דוגמן (או דוגמנית) אחת בפריים. בהגהה המקצועית התחום המרתק הזה נקרא Still Life Fashion Photography. בארץ כמעט ולא רואים הפקות אופנה רציניות או קטלוגים שמצולמים כך. הרעיון הכללי הוא חשיבה לעומק על קונספט שבו המוצר האופנתי ייצג בכבוד את עצמו ללא צורך ב"קולב" אנושי. בארץ אין הרבה מעצבים או מותגים בעלי תעוזה להציג קטלוג מלא מצולם בצורה כזאת. היחידה שאני מכירה שעושה את זה כבר כמה שנים ברציפות זאת מירב הילל ממותג הנעליים "שולה"' שהתחילה ב-2006 מקטלוג מאוייר (איורים: איה עמיקם):


נעלי שולה - 2006 

לאחר מכן העמיקה הילל בקונספט וממש התחילה להפיק קטלוגים מלאים של Still Life, מרהיבים ביופיים, בם על עבודת הצילום היה ממונה ליאור הרשקוביץ. הבחירה של הילל בהרשקוביץ לא מפתיעה, כי מאחוריו עשור של עבודה כצלם באירופה - בה הקונספט של צילומי Still Life Fashion מפותח ומקובל הרבה יותר מאשר בישראל (טוב, גם לטלוויזיה צבעונית לקח עוד 10 שנים אקסטרה עד שהיא הגיעה לפה...). הנה תראו בעצמכם איך זוג נעליים יכול לדבר בלי טיפת עזרה של רגליים יפות, אבל עם הרבה עזרה של ראש יצירתי וחושב:

נעלי שולה 2007 (צילום: ליאור הרשקוביץ)

נעלי שולה - קיץ 2008 (צילום: ליאור הרשקוביץ)


נעלי שולה - חורף2008 (צילום: ליאור הרשקוביץ)

טוב, אז עד עכשיו עליתם עלי - אני אוהבת הפקות של Still. אני חושבת שצריך הרבה אומץ וראש יצירתי בשביל להפיק ולצלם כאלה. לא פחות אומץ דרוש מהמעצב שעומד מאחורי המוצר להציג את המוצר ב"מערומיו". מה שתיכף תראו, זאת הפקה מוטרפת לחלוטין שפורסמה בNY Magazine. ההפקה קרויה Twisted Santa והפעם החבר'ה שעשו את זה אכן התעלו על עצמם:





צילום: Edwan Frotin
סטיילינג: Sandra Ballentine

אין תגובות: