סוזי מנקס, עורכת האופנה האגדית של International Herald Tribune מסקרת כבר כמה שנים את Lakme Fashion Week, שמתקיים פעמיים בשנה במומבאי. גם שבוע האופנה שהתקיים בסוף אוקטובר והציג קולקציות אביב-קיץ 2009 לא היה יוצא דופן. מנקס חובבת האקזוטיקה התייצבה במומבאי. כמי שגרה בישראל, אבל חיה את הודו, אני רואה עד כמה קשה להרבה אנשים להבין באמת איזה תהליך המדינה הזאת עוברת ועד כמה היא עושה את זה מהר (ממש לא "שאנטי").
אופנה היא בין היתר ראי של תהליכים פוליטיים, כלכליים ותרבותיים בעולם וסוזי מנקס היא אחת מעיתונאיות האופנה הנחשבות בעולם. כך שכשקוראים את הסיכום שלה לשבוע אופנה הקודם ביחד עם סיכום של שבוע אופנה הנוחכי, אפשר לקבל מושג לא רע על התהליכים שעוברת הודו. וזה מה שהיא כתבה במרס (הכתבה המלאה) :
"With voluptuous bodies and a sultry glamour, the models looked like a mirror image of the front row movie stars. Flamboyant dresses held together with crystal straps seemed destined for Mumbai's cinematic royalty. By the time the designer Manish Malhotra took his bow surrounded by slicked males and sensual women, the finale could have been a poster on a Mumbai billboard.
But this red carpet moment was only one act in Lakme Fashion Week. For Indian fashion is aiming to go beyond Bollywood and on to the global stage.
This vibrant city, its spirit caught between the energy of
…For
Or should it look inward and feed its home market for intrinsically Indian clothes, often destined for weddings and with a resonance to other countries with a similar aesthetic such as
Or could
השאלות שהיא מעלה הן גם השאלות שהועלו אז לגבי הודו: עד כמה ולאיזה כוונים תמשיך הודו לגדול ולהתפתח? האם היא צריכה לשאת את עיניה לשוק הגלובלי או להתרכז בשוק המקומי שגלום בו פוטנציאל ענק של כוח קניה? והאם בכלל הודו מסוגלת להוביל ולהיות מנוע צמיחה של שאר אסיה יחד עם סין או שאין לה את הכוח, המשמעת והנוקשות הסינים בשביל זה?
והנה עברו להם כמה חודשים והספקות של מנקס מפנים מקום לתחושות אחרות (הכתבה המלאה פה):
"…But my last trip to
…A colleague from Vogue
With India's middle class flourishing thanks to the subcontinent's 10 percent annual growth, it is suddenly less urgent to create clothing for foreign markets - especially when Bangladesh and China can undercut the prices - and more interesting to adapt subtly and gracefully, Indian style.
Indian fashion week functioned as though Mumbai were the new
…The sensual, sexpot models, definitely not size 0, with swingy hair, glossy lips and eyeliner to outdo Amy Winehouse, were an Amazonian world away from the wispy blondes of New York runways…
Tarun Tahiliani
וכך, בזמן שאנחנו שואלים את עצמינו "האם הודו יכולה" האופנה ההודית מאותתת לעולם בבירור את הפוטנציאל העצום של כוח הקניה ההודי ו"חוזרת הביתה" יחד עם עוד מיליוני הודים אחרי שנים רבות בהן עיניה היו נשואות למערב.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה